Israel: Fiul lui Netanyahu pierde apelul pentru anularea hotărârii de plată a 250.000 de shekeli pentru calomnie

Tribunalul Districtual din Tel Aviv a respins duminică un apel înaintat de Yair Netanyahu (foto), fiul fostului premier israelian,lăsând intactă o ordonanță a unui magistrat care îl obligă să îi plătească fostului editor al site-ului de știri Walla, Avi Alkalay, 250.000 de shekeli (73.000 de dolari) drept despăgubiri pentru postări defăimătoare, precum și 30.000 de shekeli pentru cheltuieli de judecată.

Hotărârea vine după ce Alkalay a intentat un proces de defăimare după ce Yair Netanyahu a afirmat pe rețelele de socializare că Alkalay ar avea legături cu fundația filantropică Wexner și cu o conspirație pentru a-l detrona pe prim-ministru.
În februarie 2020, Tribunalul din Tel Aviv a dat dreptate reclamantului, după ce a constatat că Netanyahu nu a prezentat o apărare la mai mult de trei luni de la depunerea acțiunii în justiție.
Netanyahu nu a acceptat hotărârea, susținând, prin intermediul avocatului Yossi Cohen, că nu a primit niciodată petiția și că nu știa că a fost intentat un proces de calomnie împotriva sa. El a cerut instanței “să își anuleze hotărârea în numele justiției”.
Potrivit lui Netanyahu, Alkalay a înșelat instanța, dând dovadă de “rea-credință” atunci când a prezentat un document care confirma livrarea petiției, spunând că documentul era incomplet deoarece nu exista o semnătură a unui destinatar. Cohen a explicat că “angajații de la reședința oficială a premierului nu pot semna pe scrisorile recomandate și că nimeni de acolo nu are voie să primească corespondență. Totul trebuie să fie livrat la biroul primului ministru”.
În urmă cu un an, judecătorul Kochava Levi a respins cererea lui Netanyahu de anulare a hotărârii, precum și afirmația acestuia de a nu fi primit petiția. Ea a precizat că aceasta fusese trimisă prin scrisoare recomandată, așa cum era necesar.
Netanyahu a făcut apel la tribunalul districtual, reiterându-și pretențiile și adăugând că daunele acordate depășeau suma obișnuită în cazurile de calomnie. Alkalay a respins aceste argumente prin intermediul avocatului său, Ron Leventhal, care a cerut ca hotărârea să rămână intactă.
Judecătorii Einat Ravid, Naftali Shilo și Ilan Dafadi au declarat duminică că “Netanyahu ar fi trebuit să stabilească de unde să pretindă un argument specific și să îl folosească în cererea sa de anulare a hotărârii. El trebuie să accepte hotărârea și să nu reutilizeze același argument pentru examinarea instanței în cursul unui recurs asupra acestei hotărâri”.
În același timp, judecătorii au precizat că, chiar dacă ar fi ales să rejudece cauza cu argumentul că petiția nu a fost remisă, ținând cont de documentele deja prezentate la instanța de magistratură, nu ar fi intervenit în decizia instanței inferioare.
Judecătorii au respins, de asemenea, argumentele lui Netanyahu privind daunele excesive. Potrivit instanței, postările au făcut afirmații grave, acuzându-l pe Alkalay de fapte penale care au fost responsabile de acuzații false formulate împotriva fostului prim-ministru. “Faptul că distribuitorul acestor postări era fiul premierului le-a conferit mai multă credibilitate în comparație cu postările altor persoane, astfel că prejudiciul cauzat de postările sale numelui lui Alkalay a fost foarte mare”, au precizat aceștia în hotărâre.
“Camera de ecou a apelantului, respectiv numărul de urmăritori ai postărilor sale și de persoane care pot distribui postările sale atunci când sunt îndemnate să facă acest lucru, este destul de mare, fiind de aproximativ 65.000”, au notat judecătorii.
Acuzațiile postate de Netanyahu au venit de la bloggerul Avshalom Zelinger. Zelinger a susținut că Alkalay, care era redactor-șef al Walla în perioada în care Benjamin Netanyahu ar fi făcut schimb de favoruri de reglementare în schimbul unei acoperiri pozitive de către Walla (Cazul 4000), lucra pentru Fundația Wexner și făcea parte dintr-o conspirație împotriva premierului. Zelinger a cerut în mod repetat arestarea lui Alkalay și a afirmat că editorul a fabricat corespondența cu fostul director executiv al Walla, Ilan Yeshua.
Spunând că nu a participat niciodată la vreun curs de formare oferit de Fundația Wexner și nici nu s-a alăturat vreunei inițiative de înlăturare a premierului, Alkalay i-a dat în judecată pe Netanyahu și Zelinger pentru jumătate de milion de shekeli. Netanyahu a declarat că nu a citit postările lui Zelinger și că doar le-a distribuit. Instanța a hotărât că partajarea a fost echivalentă cu publicarea în toate scopurile. (Anima News)

Lasă un răspuns

WP Radio
WP Radio
OFFLINE LIVE
%d blogeri au apreciat: